Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Netflix Redesign project

Het verhaal

Netflix is een Amerikaans bedrijf dat in 1997 opgericht is door Reed Hastings en Marc Randolph. Netflix was in 1997 meer een dvd-verhuurbedrijf, pas in 2007, werd het een streamingdienst. Met Netflix kunnen mensen series & films on demand bekijken. Je kunt op deze manier al vanaf €8,- onbeperkt meer dan uit 10.000 series/films titels bekijken. Netflix produceert ook eigen content (Netflix Originals) waaronder de bekende serie ‘Narcos’. Een populaire serie die over de Medellín Cartel gaat. Netflix zegt dat de zelf geproduceerde content een grote bijdrage heeft geleverd aan de groei van het aantal abonnees.

Op dit moment gebruiken zo’n 86,6 miljoen mensen Netflix. Het viel ons op dat de afgelopen 3 jaar weinig veranderingen zijn aangebracht op de website van Netflix. Met name de functionele en user interface hebben geen/weinig veranderingen gezien.

Wij willen in dit onderzoek de nadruk leggen op de gebruiksvriendelijkheid van Netflix verbeteren, omdat wij denken dat dit beter kan. In dit proces willen wij functies van Netflix verbeteren en eventueel aanvullen. Het is voor ons een uitdaging om voor meer dan 86,6 miljoen de gebruikerservaring van Netflix te verbeteren, want je hebt te maken met een groot groep mensen die gewend zijn aan de huidige Netflix.

Student(en)

Asim kaymak, Jelmer Tjadens, Koen Timmer, Zakaria Mohammed

Docent(en)

Jan Henk Annema